bídaucházejícíjde topěknévynikající (Zatím nikdo nehodnotil, buď první.)
Loading...

Konkurz do akademie sborového zpěvu pro koncertní sezonu 2014/2015

Pražský filharmonický sbor vyhlašuje konkurz do Akademie sborového zpěvu pro koncertní sezonu 2014/2015. Projekt je určen studentům středních a vysokých škol a konzervatoří ve věku od 16 do 26 let. Úspěšní uchazeči budou mít jedinečnou příležitost pracovat pod vedením zkušených sbormistrů a vystupovat společně s profesionály na koncertech v Česku i zahraničí. Členové Akademie získají stipendium ve výši 3000 Kč měsíčně. Program trvá jednu koncertní sezónu (od září 2014 do konce června 2015). Akademii sborového zpěvu Pražského filharmonického sboru podpořilo Ministerstvo kultury ČR.

Konkurz do Akademie sborového zpěvu pro příští koncertní sezonu se uskuteční 23. května 2014,  přihlášky je možné podávat do 9. května. Uchazeči musejí být řádnými studenty středních či vysokých škol nebo konzervatoří a být ve věku od 16 do 26 let. Konkurz bude dvoukolový. Pro první kolo si zájemci připraví dvě skladby: jednu z období baroka nebo klasicismu a druhou z období romantismu. V prvním kole také bude prověřen hlasový rozsah a zpěv z listu. Úspěšní uchazeči z prvního kola konkurzu budou pozváni do kola druhého.

Hlavním cílem Akademie sborového zpěvu Pražského filharmonického sboru je napomoci mladým zpěvákům v jejich osobním uměleckém rozvoji podílením se na činnosti předního uměleckého tělesa.

Pražský filharmonický sbor

Pražský filharmonický sbor

Členové Akademie budou mít možnost aktivně se seznámit se stěžejním sborovým repertoárem; pod vedením zkušených sbormistrů budou soustavně pracovat se sborovými party; budou zpívat společně s profesionály Pražského filharmonického sboru a vystupovat na koncertech v ČR i zahraničí. Pro členy akademie jsou také připraveny individuální odborné konzultace.

Po úspěšném absolvování programu získají účastníci osvědčení, které bude sloužit jako doklad o řádném absolvování Akademie sborového zpěvu Pražského filharmonického sboru.

O akademii sborového zpěvu řekli:

  • Lukáš Vasilek, hlavní sbormistr Pražského filharmonického sboru: „Jsem rád, že umožníme studentům zpěvu získat zkušenost s prací v profesionálním sboru. Jsem přesvědčen, že akademie rozšíří možnosti jejich budoucího uplatnění v praxi a těším se, že Pražský filharmonický sbor objeví nové talenty do svých řad.“
  • Jakub Zicha, asistent sbormistra Pražského filharmonického sboru, doplňuje: „Akademie sborového zpěvu je pozoruhodnou myšlenkou, která si jistě rychle získá pozornost zejména odborné veřejnosti. Naše přední sborové těleso zde mladým pěvcům nabízí jedinečnou možnost práce v profesionálním kolektivu.“

 

Uzávěrka přihlášek: 9. května 2014.

Přihlášky a notový materiál: www.filharmonickysbor.cz v sekci Sbor/Akademie sborového zpěvu.

.

Pražský filharmonický sbor

Svoji činnost zahájil v roce 1935 pod vedením zakladatele Jana Kühna jako Sbor Radiojournalu Praha, později jako Český pěvecký sbor. Zprvu amatérské těleso se postupně profesionalizovalo a v roce 1953 bylo přičleněno k České filharmonii, jejíž součástí zůstalo do roku 1990. Hlavními sbormistry byli Josef Veselka, Lubomír Mátl, Pavel Kühn, Jaroslav Brych a Jan Rozehnal. V současnosti sbor pracuje jako samostatné umělecké těleso pod vedením Lukáše Vasilka.

Pražský filharmonický sbor pravidelně spolupracuje s předními českými i světovými orchestry, mezi něž patří Česká filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Pražská komorní filharmonie, Berlínská filharmonie, Královský orchestr Concertgebouw v Amsterodamu, Vídeňská filharmonie, Orchestr lipského Gewandhausu, Symfonický orchestr BBC v Londýně, Bostonský a Sanfranciský symfonický orchestr, Tokijský metropolitní symfonický orchestr a řada dalších. Mimořádné umělecké kvality dosáhl Pražský filharmonický sbor také díky spolupráci s řadou významných dirigentů, mj. s Václavem Talichem, Karlem Ančerlem, Rafaelem Kubelíkem, Václavem Neumannem, sirem Charlesem Mackerassem, Giuseppem Sinopolim, Claudiem Abbadem, Riccardem Mutim, Pierrem Boulezem, Seijim Ozawou, Riccardem Chaillym, Zubinem Mehtou, Kurtem Masurem, sirem Simonem Rattlem, Michaelem Tilsonem Thomasem a Jiřím Bělohlávkem. Setkává se i s nejmladší generací dirigentů, k níž nyní patří Jakub Hrůša, Marko Ivanović či Tomáš Netopil.

Soubor je značně flexibilní a jeho repertoár velmi široký, což potvrzují i jeho umělecké závazky v posledních letech. V roce 2011 mimo jiné účinkoval v nové inscenaci Wagnerova Parsifala v Národním divadle a spolu s Českou filharmonií a Christophem Eschenbachem se podílel na prove-dení monumentální „Symfonie tisíců“ Gustava Mahlera v O2 aréně v Praze a následně v Hannoveru a Hamburku. V létě 2011 vystoupil na festivalech v Bregenzu (opera Andrea Chénier) a St. Gallen a v Izraeli se připojil k Izraelské filharmonii řízené Zubinem Mehtou v Písních z Gurre Arnolda Schönberga. V roce 2012 se mj. podílel na české premiéře Knihy sedmi pečetí Franze Schmidta s Českou filharmonií a Manfredem Honeckem a přednesl Dvořákovy Svatební košile ve vídeňském Divadle na Vídeňce, na Bregenzském festivalu uvedl společně s Vídeňskými symfoniky a dirigentem Markusem Stenzem ve světové premiéře operu Solaris německého skladatele Detleva Glanerta. Do Bregenzu se vrátil v roce 2013 ve světové premiéře opery Andrého Tchaikowského Kupec benátský a v inscenaci Mozartovy Kouzelné flétny, kterou zopakuje také v létě 2014.

Svoji první nahrávku uskutečnil Pražský filharmonický sbor v roce 1952 (Dvořákovo Stabat mater s Českou filharmonií a Václavem Talichem). Od té doby natočil více než 100 titulů pro řadu světových firem. Mezi jeho úspěšné nahrávky z poslední doby patří několik čísel na albu Souvenirs sopranistky Anny Netrebko či opera La Lodoiska G. S. Mayra. Na podzim 2012 vydal profilové CD se sborovými skladbami Leonarda Bernsteina, Zoltána Kodálye a Leoše Janáčka.