bídaucházejícíjde topěknévynikající (Zatím nikdo nehodnotil, buď první.)
Loading...

Nový web www.buskerjam.cz fandí pouličním hudebníkům

Sdílejte článek ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

V Česku byl 3. dubna 2014 spuštěn nový web www.buskerjam.cz, jehož cílem je informovat českou veřejnost o fenoménu jménem busking, neboli pouličním umění, a pomoci mladým začínajícím hudebníkům se zviditelnit. Na webu www.buskerjam.cz se mohou hudebníci zaregistrovat, vytvořit si svůj profil, vkládat své hudební ukázky a zvát tak posluchače na místa svého pouličního hraní. Posluchačům, kteří mají rádi pouliční hudebníky, zase web umožní dozvědět se o nich více a sledovat, kde zrovna hrají.

Hlavním ambasadorem projektu je česká big beatová ikona Vladimír Mišík, který kdysi ještě jako náctiletý začínal hrát pod širým nebem. „Hráli jsme tehdy s kamarády v Letenských sadech. Lidi se usmívali, takže jsme snad už tehdy rozdávali radost,“ vzpomíná Mišík. Projekt se rozhodl podpořit, protože je podle něj muzika senzační komunikační fenomén, zpívání a hraní před lidmi bývá vzrušující zážitek jak pro hudebníky, tak i pro posluchače. „Hudebníci vzhůru na ulici, ať je v našich městech veseleji,“ vyzývá Vladimír Mišík.

Na web bude psát o svých zážitcích z pouličního hraní také mladý talentovaný písničkář Jakub Ondra, jehož singl Malý princ i klip k této písni sklidil pozitivní reakce. Jakub čtyřikrát týdně hrává naživo na Staroměstském či Václavském náměstí.

Stránka nabídne také příběhy a rozhovory s dalšími muzikanty a lidmi, kteří mají k pouličnímu umění blízko. Celá aktivita je součástí celosvětového projektu The Busking Project www.thebuskingproject.com

Spuštění webu www.buskerjam.cz vítá i Dalibor Zíta, jeden ze zakladatelů iniciativy BuskerVille, která dlouhodobě prosazuje provozování pouličního umění v Praze a zasazuje se za svobodnější pravidla pro busking. „Bylo by dobré, aby v Praze vznikla sebevědomá a funkční buskerská scéna. Projekty jako je třeba Buskerjam.cz, mohou pomoci buskerům prosadit se a dokázat, že pouliční umění není žebrota, ale má potenciál veřejný prostor u nás obohacovat,“ míní Zíta.