Audiokniha Alchymie má neuvěřitelně dlouhý podtitul. Jen posuďte sami: „Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl“. Proč by nestačilo Alchymie marketingu či Alchymie iracionálního rozhodování? Neexistuje přeci nepsané pravidlo, že o co kratší a údernější název knihy nebo produktu, o to lepší? Ale kdeže, vždyť autorem knihy je marketingový guru Rory Sutherland z OgilvyOne. Ten přece ví, co se prodává a logika to rozhodně není.
Logické věci neznamenají vždy úspěch. Vždyť se podívejte na vystoupení Velké Británie z EU či mega úspěch Trumpa při předchozích prezidentských volbách v USA. Lidi nejsou stroje, sice by rádi přemýšleli logicky, ale takhle svět nefunguje. Korporátní excely a procesy staví na přísné logice, ale ta nemusí společnosti zajistit existenci na trhu za pár let.
Kdo by před lety tipoval, že předražený Red Bull bude válcovat na mnohých trzích Coca-Colu? Proč slaví megaúspěch hnusné pití a společnosti tento dryák vydělává miliardy dolarů? Ano, Red Bull není příliš chutné pití, ale dáváááá kříííídla. Jeho úspěchem je pochopení iracionálnosti lidského počínání. Na tom se vydělává a vyhrává. Toto tajemství před posluchačem odkrývá marketér, který staví na behaviorální ekonomice a psychologii lidí. Ekonomové pracují s racionálním chováním, ale upřímně, jsme vždy racionální?
Často se říká, že bychom měli myslet „outside the box“, ale korporace spíš toto myšlení zabíjí, než podporuje. Zní to, ale velmi hezky v pracovních inzerátech. Kdo opravdu myslí mimo krabičku, musí mířit do vod iracionality. Zde lze naleznout skvělá řešení, která můžou vydělat miliardy korun, vybudovat značku či získat prezidentské křeslo.
Alchymie aspiruje být zásadní knihou pro člověka, který opravdu chce „thinking outside the box“. Marketingový mág s vtipem svým vlastním dává nahlédnout do své alchymistické dílny, ve které pracuje s placebo efektem a nejmodernějšími behaviorálními poznatky o chování lidí. Výslednou extensi můžete využít nejen v businesse, ale i v normálním civilním životě. Prostě pokládání nesmyslných nápadů může vést ke geniálním odpovědím a počinům.
Ukázku z audioknihy naleznete na stránkách Audiotéky – zde.
5/5 - (1 vote)
Více z LaCultury...
30. ledna, 2022 Kompletní průvodce půstem Jak trvale zhubnout? Nabízí se nežrat Babišovy šmakulády plné moderních éček, soli a bůhví čeho. Nebo po vzoru našich předků se postit. V době konzumní to zní jako dobrá výzva s nádechem […]
4. prosince, 2021 Digitální minimalismus Uvedením iPhonu Stevem Jobsem v roce 2007 se změnil náš svět. Steve Jobs také nečekal, že miliardy lidí propadnou chytrému zařízení, které umělo volat a pouštět písničky. Díky mobilnímu […]
8. září, 2021 Tělo sčítá rány Každý z nás nese svůj kříž. Někteří dostanou v životě naloženo daleko více než jiní. Duše a tělo se pod touto tíhou lámou a potřebují pomoct. Tíha prožitých traumat nedopadá pouze na oběť, […]
4. května, 2021 Zdravá střeva
Život na této planetě je fascinující. Náhoda dala vzniknout neuvěřitelnému množství organismu a na pomyslném vrcholném stupínku stojí homo sapiens sapiens, člověk moudrý. Považujeme se […]
10. dubna, 2021 Nikdy nedělej kompromis
Kdo může být povolanější napsat knihu o vyjednávání než špičkový agent FBI, pro kterého bylo vyjednávání každodenním chlebem? Muž, který dostal na lopatky všechny teoretické […]
6. března, 2021 Cirkadiánní kód Jakou jinou audioknihu by si měl poslechnout člověk v době celospolečenského lockdownu než tu o zdraví? Měl jsem dobrou ruku, když jsem v Audiotéce šáhl po audioknize Cirkadiánní kód s […]
13. února, 2021 Atomové návyky Čtenáři LaCultury si mohli povšimnout, že mám silnou zálibu v knížkách, které se věnují osobnímu rozvoji. Nemohl jsem vás proto připravit o tip na jednu velmi dobrou knížku, která by vám […]
12. února, 2021 Proč spíme Měl jsem další bezesnou noc. Dlouho do noci jsem pracoval na projektu do práce. Zaklapl jsem notebook a šel jsem spát. Medařilo se mi usnout. Mozek bohužel nezaklapl notebook a stále jel […]
18. července, 2022 Jak získat bystřejší mozek Alzheimerová choroba, demence jsou obrovští strašáci pro lidi ve středním a pokročilejším věku života. Je těžké pozorovat často nezvratné změny v chování a osobnosti člověka, kterého […]
13. května, 2022 Jak si dělat chytré poznámky Žijeme v době zamořené informacemi. Nikdy předtím člověka nebombardovalo tolik dat a informací jako dnes. Mohlo by se zdát, že napsat diplomku či odborný článek je dnes tak jednoduché, […]
1. května, 2022 Uč jako umělec Hodina hudební výchovy v páté třídě byla pro mě peklem. Paní "učitelka" si libovala v ponižování mutujících chlapců jasně dávala najevo, kdo je tady bosem. Zpívat kromě ní uměla Helenka a […]
16. února, 2022 Od VIZE k ZISKU Staré české přísloví praví: "Sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě". Opravdu? Možná to platívalo za dob naších prababiček, ale dnes, kdy konkurence nespí? Pro kováře byl […]