Africký příběh Hany Hindrákové

muj africky pribeh cesta za snem
Obálka knihy, Zdroj: darkysmyslenkou.cz

Hana Hindráková má za sebou několik let práce v neziskové organizaci, kterou sama založila. Cestovala do africké Keně a realizovala tam několik projektů v rámci rozvojové spolupráce. V roce 2018 založila e-shop Dárky s myšlenkou, v němž nabízí originální výrobky od výrobců z chudinských keňských čtvrtí.

Keňu si zamilovala, a tak se v ní odehrává i většina jejich románů, z nichž některé jsou na motivy skutečných příběhů. Protože ji tato krajina okouzlila, pořád se do ní vrací. Pokud vás zajímají další informace o autorce, jejich knihách, projektech a Africe, navštivte webovou stránku www.hindrakova.cz.

Kniha Můj africký příběh – Cesta za snem, která je exkluzivně k zakoupení na webové stránce www.mujafrickypribeh.cz, se od všech předešlých knih autorky liší. Není to román, nýbrž její životní příběh. Nastíní, jak vypadal její život před tím, než se stala dobrovolnicí a prozradí, jak se poprvé dostala do Afriky a jak se přizpůsobovala odlišným podmínkám. Nevynechá ani vyprávění o své neziskové organizaci a změně názoru na rozvojovou pomoc a protože kromě Afriky je důležitou součástí autorčina života také psaní, nechybí ani zajímavosti o tvorbě některých jejich knih. Na konci knihy najdete informace o autorčiných projektech a cestovatelského miniprůvodce po Keni.

Kniha je rozdělená do kapitol, které tvoří krátké příběhy. Některé z nich jsou vtipné, další neuvěřitelné a při jiných zas doslova mrazí. Z řádků lze vycítit, že Afrika je pro autorku srdeční záležitostí. Navzdory tomu ji ale neidealizuje, a tak se dočtete nejen o nádherné přírodě a úžasných lidech, ale i o korupci, špatně fungujícím zdravotnictví, chudobě a o tom, že místní často vnímají bělochy pouze jako chodící bankomat. Celá kniha je hodně osobní a autentická. Autorka píše i o věcech, se kterými je těžké se někomu svěřit. Přiznává strach z létání i to, že v Keni téměř zemřela. Její úvahy o rozvojové pomoci stojí za zamyšlení a její snaha pomoct jinak, bez toho, aby Africe škodila, je obdivuhodná.

Propojení Afriky, autorčina života a lásky ke psaní je skvěle vyvážené, a tak kniha nabízí čtenářům neobyčejný a strhující životní příběh, ve kterém najdou inspiraci, praktické rady pro cestovatele i spisovatele a spoustu zajímavostí nejen o Keni, ale i ze zákulisí vydávání knih.

muj africky pribeh cesta za snem
Obálka knihy, Zdroj: darkysmyslenkou.cz
Rate this post