Jak vytvořit a propagovat dílo trvalé hodnoty

nadcasovy produkt ryan holiday ekniha w1600h2560
Obálka knihy, Zdroj: nakladatelstvi.audiolibrix.cz

Pokud jste marketér, kreativec nebo tvůrce nových produktů, jistě jste si už někdy položili některou z těchto otázek: Jak svému nápadu vdechnout život? Jak definovat svou značku? Jak propagovat nově vytvořený produkt? A jak neupadnout v zapomnění a přetrvat více než jednu sezonu?

Odpovědi na tyto otázky nabízí kniha Nadčasový produkt, která vyšla v Nakladatelství Audiolibrix. Jejím autorem je Američan Ryan Holiday, který patří k předním světovým myslitelům a spisovatelům zabývajícím se starověkou filozofií a jejím uplatněním v každodenním životě. Je také vyhledávaným řečníkem a poradcem. Napsal několik bestsellerů, z nichž kromě Nadčasového produktu v českém překladu vyšly tyto: Překážka jako výzva, Klíčem je klid a Ego je váš nepřítel.

Kniha je rozdělená na šest částí. V první z nich vás autor uvede do problematiky nadčasových produktů, ve druhé nastiňuje, jak by měl vypadat kreativní proces a v dalších detailně rozebere positioning, marketing a platformy. V závěru vás čeká krátké shrnutí, součástí kterého je i faktor štěstí, o němž se jinak v knize nemluví. Autor vás zkrátka krůček po krůčku provede procesem tvorby nadčasového produktu, prozradí vám, jak se vyhnout největším chybám, a poradí, co dělat, aby se pravděpodobnost, že se váš produkt bude prodávat a že obstojí ve zkoušce času, maximálně zvýšila.

To, co tvrdí, nejsou jen hezky znějící řeči. Svá tvrzení autor dokládá nejen příklady z historie a byznysu, ale i ze své kariéry. Protože si cestou tvorby produktu, který má šanci stát se nadčasovým, sám prošel, dokáže se dokonale vžít do tvůrců, kteří mají stejnou ambici. Chápe jejich touhy i pochyby, učí je vidět příležitosti a upozorňuje na rizika, která mohou celý projekt ohrozit. Nedává falešné naděje, ale zároveň se ani nebojí ukazovat různé možnosti.

Pokud vytváříte svůj produkt, online kurz či umělecké dílo, neměla by tato kniha ujít vaší pozornosti, protože nabízí rady a tipy, které v procesu tvorby a následné propagace bezpochyby využijete. A kdoví, třeba se právě vaše dílo stane nadčasovým.