Jaké následky může mít neodborně provedené kouzlo?

ateliér špičatých klobouků

Malá Coco miluje kouzla a sní o tom, že se stane čarodějkou. To však není možné, protože jí k tomu chybí vrozené schopnosti, a tak vede poklidný život po matčině boku. Když jednoho dne do vesnice přijede skutečný čaroděj, je Coco nadšená. A zvědavá. Tak moc, že ho neváhá špehovat, když provádí magický rituál.

To, co vidí, jí obrátí život naruby a dí ji naději, že i ona může kouzlit. Vždyť je to tak snadné! S pomocí kouzelnické knížky, kterou kdysi koupila na trhu, to zvládne a splní si svůj sen. Provádět kouzla bez patřičných znalostí a zkušeností se ale nevyplácí, a to na vlastní kůži pozná i Coco. Chce napravit svou chybu, a tak se stává učednicí u čaroděje Qifreye. Toho zajímá především jedna věc. Kdo a proč dal Coco tak nebezpečnou kouzelnickou knihu?

Série Ateliér špičatých klobouků, kterou napsala a nakreslila japonská autorka Kamome Shirahama, získala množství ocenění po celém světě, mezi nimi i Eisnerovu a aj Harveyho cenu za nejlepší manga sérií. První díl v českém překladu vydalo Nakladatelství CREW.

Kromě nádherné a detailní kresby zaujme manga hlavně postavami. Coco, která miluje čarování, je opravdu kouzelná, a tak si vás získá už od první stránky. Čaroděj Qifrey je sympatický a zdá se, že ví víc, než dává najevo. V Ateliéru jsou kromě Coco ještě tři další dívky, z nichž zatím vyniká pouze Agáta, která Coco nemá ráda a snaží se ji vyštvat. Riche a Tetia, zbylé dívky, mají také potenciál, ale ještě nedostaly příležitost více se projevit.

Na začátku knihy se stane neštěstí kvůli špatně provedenému kouzlu a poté se příběh soustředí především na vykreslení světa a jeho pravidel a seznámení s postavami. Další akce přichází až v poslední třetině knihy, ve které Coco skládá čarodějnickou zkoušku. Dá se tedy říct, že kniha je úvodem do rozsáhlejšího příběhu, který se naplno rozvine v dalších částech. Konec napovídá, že to bude ještě zajímavé, a naznačuje poutavou zápletku, takže se rozhodně je na co těšit.

ateliér špičatých klobouků