Nelehký život čarodějnické učednice

atelier spicatych klobouku 2

Coco se přednedávnem stala čarodějovou učednicí. Dívka doufá, že rychle ovládne umění kouzel, které jí umožní zachránit její mámu. Tahle cesta však nebude snadná. Když Coco během výletu do kouzelnického města Kalhn uvidí čaroděje, který jí dal knihu, v níž se nacházelo kouzlo věznící její mámu, nezaváhá. Rozběhne se za ním s úmyslem získat odpovědi.

Nějakou náhodou (nebo kouzlem?) se však Coco i její spolužačky ocitnou mimo město Kalhn uvězněné v labyrintu, v němž se pohybuje také drak, který ho střeží. Pokud se chtějí dívky dostat ven, musí nejen objevit správnou cestu, nýbrž i poradit si s drakem, Není však takový úkol na čtyři malé učednice příliš náročný?

Série Ateliér špičatých klobouků, kterou napsala a nakreslila japonská autorka Kamome Shirahama, získala množství ocenění po celém světě, mezi nimi i Eisnerovu a aj Harveyho cenu za nejlepší manga sérií. V českém překladu ji vydává Nakladatelství CREW.

Druhý díl půvabné kouzelnické ságy pokračuje v rozvíjení světa a představování dalších reálií. Dozvíte se tak víc nejen o samotných kouzlech, jejichž fungování je originální, nýbrž i o samotném životě v ateliéru. V souvislosti s ním se představí strážce, který má na čaroděje a jeho učednice dohlížet. Jedná se o sympatickou postavu, která má velký potenciál pořádně zasáhnout do děje. Kromě Coco tentokrát dostal více prostoru i čaroděj Qifrey a také Agáta, která odhalí střípky své minulosti. Riche a Tetia, zbylé učednice, mají pořád jen malou roli, ale i tak ukážou čtenářům něco ze svých povah. A kdo ví, třeba se v dalších dílech do děje zapojí více.

Akce se moc nedočkáte, většina kapitol se zaměřuje na běžný život v ateliéru. Jedná se tedy o pohodové čtení s pohádkovou atmosférou, ve kterém jsou hlavními tématy magie a přátelství. Napínavé pasáže se nacházejí na začátku (kdy se dívky snaží přelstít draka) a na konci, kde se Coco nechtěně dostane do problémů. Na scénu vstupuje magická dozorčí rada, děj se začíná zamotávat a šance na záchranu mámy Coco se v okamžiku ztrácí. Kouzelný příběh vyniká kromě dějové linie také nádhernou kresbou, která se skvěle hodí k dramatickým i pohodovým chvílím, jež hrdinové prožívají.

atelier spicatych klobouku 2