Ani znalost budoucnosti neznamená, že dokážete něco změnit

orange 3

Šestnáctiletá Naho dostala list od svého budoucího já. Z něj se dozvěděla, že má za úkol zachránit život svému novému spolužákovi. Naho postupně plnila všechny pokyny z dopisu, ale nezdálo se, že by Kakerua dokázala opravdu zachránit. Ve chvíli, kdy ztrácí naději, se však dozví překvapivou novinku. Dopis z budoucnosti dostal i její kamarád Suwa!

Ten jí přislíbí pomoc, takže se Naho záchrana Kakerua odrazu nezdá nemožná. Neuvědomuje si ale, že když ona a Suwa začnou měnit věci v přítomnosti, ovlivní tím i budoucnost. Informace v dopisech přestanou odpovídat současnému dění, takže už nelze plnit všechny pokyny. Dokáže Naho plnit svůj úkol, nebo se jí to – navzdory tomu, že zná budoucnost – nepodaří?

Mangu Orange v českém překladu vydává Nakladatelství CREW. Její autorkou je spisovatelka a kreslířka Ičigo Takano. Neotřelý romantický příběh se dočkal úspěšného anime zpracování i hraného filmu.

Příběh ani ve třetím dílu nestagnuje. Hrdinové se nevzdávají a hledají nové způsoby, jak budoucnost změnit, a zdá se, že se jim to daří. Kromě budoucnosti se ale mění i Naho. Z tiché stydlivky se stala dívka, která se dokáže postavit nepříjemné bývalé přítelkyni kluka, jehož má ráda. Vztah Kakerua a Naho se hezky rozvíjí. Oba dva jsou si čím dál bližší a rádi spolu tráví čas.

Poté, co se ukázalo, že také dostal list z budoucnosti, začíná do děje aktivně zasahovat i Suwa. Z předešlých dílů už víme, jak jeho budoucnost vypadá a co ztratí, pokud Kakerua zachrání. Navzdory tomu se chová jako skutečný kamarád, kterému na štěstí jeho blízkých záleží víc než na tom jeho. Na rozdíl od Naho však nepůsobí naivně, nýbrž sebevědomě a dospěle. Přesně ví, co a proč dělá, neváhá, a přitom zůstává laskavý a přátelský. Jako by nad Naho a Kakeruem držel ochrannou ruku. A nejen on.

Na závěr přichází další odhalení, které celý předešlý děj ukáže v novém světle a naznačí, že to nejtěžší mají hrdinové pořád před sebou. Zachránit někomu život není snadné. Jak už hrdinové zjistili, nestačí k tomu znát budoucnost. Třetí díl Orange se zaměřuje na přátelství a vývoj vztahů mezi postavami, takže jde o příjemné oddechové čtení, které v sobě ukrývá zajímavé poselství.

Na konci knihy pak najdete pokračování dívčí mangy Astronaut v barvě jara.

orange 3