Velitelka armády, dcera stínů a hvězd a jeden nebezpečný nepřítel

iskari dcera noci
Obálka knihy, Zdroj: alpress.cz

Eris pracuje pro obávaného a krutého piráta. Udělala by cokoliv, aby získala svobodu, a tak nezaváhá, když se jí naskytne příležitost. Stačí splnit jeden úkol, a ona bude moct odejít, kam jen bude chtít. Musí unést princeznu Ashu, poslední Namsaru. V tom jí ale chce zabránit Safira, velitelka královské armády a Ashina sestřenice.

Náhoda však cesty dvou nepřítelkyň spojí a donutí je spolupracovat. O co víc se poznávají, o to víc se vzájemně respektují, až mezi nimi vznikne důvěrný vztah. Protože mají rozdílný názor nejen na Ashin osud, rozejdou se a snaží se na sebe zapomenout. Netuší ale, že z pozadí tahá za nitky strašlivý a mocný nepřítel, který může zničit všechno, na čem jim záleží.

Kniha Dcera noci je posledním dílem trilogie Iskari. Předcházely jí díla Poslední Namsara a Uvězněná královna, které představily silné, odvážné a bojovné hrdinky, jakými jsou také Safira a Eris. Kristen Ciccarelli, kanadská spisovatelka, která je autorkou této trilogie, tentokrát opustila stará známá místa a rozhodla se čtenáře provést dalšími kouty svého kouzelného světa.

Safira i Eris jsou zajímavé hrdinky s dobře propracovanou minulostí. Jejich myšlenky, pocity i motivace jsou uvěřitelné, i když se jejich vzájemné city rozvinuly příliš rychle a zasloužily by si více rozepsat. Kromě těchto dvou dívek dostanou v knize prostor i oblíbení hrdinové z předchozích dílů a také několik nových postav, mezi nimiž se nacházejí nejen ty hodné, ale i takové, které dokážou Safiře a Eris pořádně zavařit.

Svět a jeho mytologie jsou skvěle promyšlené. Hlavní příběh se prolíná s poutavou legendou z minulosti, se kterou se na konci dokonale propojí. Samotný děj je plný dobrodružství, tajemství a nadpřirozených bytostí. Na rozdíl od předchozích dílů zde téměř vymizely rafinované politické intriky, které nahradila snaha hlavních hrdinek najít na světě své místo. Příběh tak působí komorněji, jelikož je primárně zaměřený na dívky a jejich pocity, a ne na svět a události v něm, které postavy ovlivňují. Konec je trochu uspěchaný, ale nepostrádá napětí. Kapitoly odehrávající se o několik týdnů později zodpoví všechny otázky a naznačí, jak vypadá život všech důležitých hrdinů po dramatických událostech, takže lze zkonstatovat, že se tato fantasy trilogie, která patří k tomu nejlepšímu v young adult žánru, dočkala uspokojivého a smysluplného zakončení.

iskari dcera noci
Obálka knihy, Zdroj: alpress.cz