Válečný příběh z italské Florencie

Divka c 37

Když studentka Hannah najde mezi věcmi své babičky průkaz nacistického vojáka, na kterém je napsáno “Hannah, dívka č. 37. G. Wolf“, tuší, že to má co dočinění s bolavými tajemstvími z minulosti, o nichž jí babička nikdy nevyprávěla. Rozhodne se tedy, že zjistí, kdo to byl G. Wolf a jak se jeho průkaz dostal k babičce.

Během druhé světové války pracoval ve Florencii nacistický konzul Gerhard Wolf. Předstíral oddanost Třetí říši, ale potají zachraňoval florentské Židy a zabránil uloupení spousty uměleckých děl. Co má ale společné s babičkou Hannah? Odhalí dívka dávné tajemství?

Autorem knihy Dívka č. 37 je Španěl Christian Gálvez. Ten je známý především jako moderátor vědomostních soutěží ve španělské televizi.  Je velkým obdivovatelem Leonarda da Vinciho a napsal několik knih s odkazy na jeho dílo, například trilogii Crónicas del Renacimiento. Spolupracuje na mezinárodním projektu Leonardo DNA Project, jehož cílem je získání biologických vzorků tohoto slavného umělce a vynálezce. Mezi jeho velké úspěchy patří i cena za nejlepší žurnalistický počin v oblasti vědy.

V knize je využitý oblíbený motiv – hlavní hrdinka ze současnosti se pouští do pátrání po rodinném tajemství. Části z minulosti a současnosti se střídají, díky čemuž je příběh komplexnější a zajímavější. Většina příběhu se odehrává v minulosti, ale i když je postava babičky Hannah důležitá, víc prostoru dostává Gerhard Wolf, neznámý hrdina, který v sobě našel odvahu dělat to, co je správné. Kniha realisticky zobrazuje, jak vypadala druhá světová válka v Itálii. Popisuje nevýslovně kruté a strašlivé události, ale nechybí ani naděje v podobě lidí, kteří ostatním pomáhají. Důležitou roli sehrávají i florentské památky a umělecká díla.

Kromě toho, že vás příběh seznámí s tím, jak se žilo ve Florencii během druhé světové války, nabízí i silné okamžiky plné emocí. Hrdinky jsou sympatické, a tak si je hned oblíbíte. Propojení minulosti a současnosti je skvěle zvládnuto a dává dokonalý smysl. Příběh je napsaný poutavě. Vypráví o skutečných lidech a událostech a nabízí silné poselství, a tak je čtení této knihy mimořádným zážitkem.

Divka c 37

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď