Každý někdy lže. I bohové

Bohove lzou

Nacuru Nanao je ve škole nový. Protože je mimořádně dobrý ve fotbale, rychle si najde kamarády a snadno zapadne. S děvčaty je to ale horší. Moc ho nezajímají, a to až do chvíle, kdy zachrání koťátko, kterého se nakonec ujme jeho spolužačka Rio Suzuma.

Díky tomu se s ní Nacuru spřátelí a postupně začne odhalovat její tajemství. Seznámí se i s jejím mladším bratrem. Ví, že když někomu řekne, co odhalil, nemusí to pro Rio a jejího bratra dopadnout dobře, a tak se rozhodne mlčet. Je to ale správné? A co se stane, když už nebude možné dál lhát a zatajovat ?

Mangu Bohové lžou, kterou v českém překladu vydalo Nakladatelství CREW, napsala a nakreslila Japonka Kaori Ozaki. Na stránkách nakladatelství si můžete prohlédnout i listovací ukázku.

Hlavními hrdiny této netradiční mangy jsou dvě děti, které si užívají prázdniny, po nichž nastoupí do šesté třídy. Mohlo by se zdát, že jsou to obyčejné děti s obyčejnými dětskými starostmi, ale jejich seznámení spustí řetězec nečekaných odhalení. Protože se kvůli tomu obě děti dostávají do situací, se kterými by se těžce vypořádávali i dospělí, musí předčasně dozrát, aby mohly nalézt alespoň dočasné řešení. Rio si na situaci zvykla, protože musela, a protože má bratra, za kterého je zodpovědná. Nacuru se přizpůsobil, protože nevěděl, jak s informacemi, které zjistil, naložit, a také nechtěl ublížit kamarádce. Kvůli tomu, co ví, se ale dostává do konfliktu s matkou i spolužáky. Do toho se snaží vyrovnat se se smrtí otce a znovu najít svou lásku k fotbalu.

Závěrečné rozuzlení příběhu je mimořádně emotivní a šokující. Je to konec, na jaký se nezapomíná, a i když je v něm jistý smutek, nechybí ani naděje. Kontrast nevinně působící kresby a temného podtónu příběhu je podmanivý a získá si vás od první stránky. Témata, která zde autorka otevřela, jsou vážná a moc se o nich nemluví. Kniha však navzdory tomu není depresivní, protože ji oživuje jemná romantická linka a laskavý humor.

Bohove lzou