Je možné hrát, i když neslyšíte hudbu?

Tva dubnova lez 3

Když Kósei Arima, mladý klavírní virtuos, ztratil schopnost slyšet hudbu, zdálo se, že už nikdy nebude hrát. Jenže pak do jeho života vtrhla Kaori Mijazono, talentovaná houslistka, která kašle na to, jak by se skladby hrát měly – a hraje je tak, jak chce ona.

Poté, co ji Kósei doprovázel na hudební soutěži, se na její naléhání rozhodne soutěžit i on sám. Protože se hraní dlouho nevěnoval, cvičí zvolené skladby každou volnou chvíli. V jeho návratu k hudbě ho podporuje nejen Kaori, ale i jejich přátelé Watari a Cubaki. Kósei však netuší, že vzpomínky, které v něm probudilo hraní, ani nervozita nebudou jeho jediným problémem. Soutěže se účastní i lidé, které kdysi rozzlobil svou nevšímavostí. A ti udělají všechno pro to, aby ho tentokrát porazili.

Úspěšnou mangu Tvá dubnová lež, která se dočkala hraného filmu i animat zpracování, napsal a nakreslil Japonec Naoši Arakawa. V českém překladu sérii vydává Nakladatelství CREW, na jehož stránkách najdete i listovací ukázku.

Autor zvládl přirozeně propojit svět dospívajících se světem vážné hudby, skvěle vybudovat atmosféru a vytvořit propracovanou kresbu zaměřenou především na emoce postav. Výsledkem je podmanivý příběh o lásce k hudbě, přátelství, radosti ze života, studentských radostech, problémech a snaze vyrovnat se s minulostí. Introvertní Kósei, extrovertní Kaori, až příliš akční a impulzivní Cubaki a frajírek Watari tvoří sympatickou partu, která si vás získá od první stránky. V tomto díle se autor zaměřil na Cubaki. Ukazuje její vzpomínky a odhaluje její city ke Kóseimu. Druhou významnou zápletkou je Kóseiho účast v soutěži a jeho přemýšlení nad minulostí.

Do děje vstupují dvě nové postavy – kluk a dívka, kteří jsou také velmi klavíristé. Oba mají s Kóseim společné zážitky ze soutěží a oba nad ním chtějí vyhrát, což do příběhu vnáší příjemné napětí. I když je kniha emotivní, autor se neuchýlil k otravnému hrání na city. Jednotlivé scény jsou totiž dost silné samy o sobě a pozadí všedního života a hravý humor jim umožní vyniknout naplno. Zajímavý je i pohled do zákulisí hudebních soutěží. No a pokud jste zvědaví, jak znějí skladby, které hrdinové knihy hráli, načtěte QR kódy umístěné na konci poslední kapitoly a zmiňovanou hudbu si poslechněte.

Tva dubnova lez 3