Temný fantasy masakr pokračuje

berserk 2

Guts zjišťuje, že starý a znetvořený Vargas, který před lety uprchl se svou rodinou z hradu, protože už nedokázal dál snášet krutou a nelítostnou povahu místního hraběte, má u sebe něco cenného. Ano, při útěku ho chytli, a hrabě jeho ženu a děti zabil a sežral, ale Vargas mu tuhle krutost oplatil. Vzal mu totiž Behelit, klíč do jiné dimenze, kde sídlí Boží ruka, cíl Gutsovy pomsty.

Dřív, než se Guts vydá završit svou pomstu, však musí porazit mocného hraběte, který má k dispozici celou armádu, a Zondarka, jeho ďábelského služebníka. A tím problémy zdaleka nekončí. Puk, Gutsův malý a roztomilý elfí společník, byl zajat, a skončil v rukou tajemné dívky, která nesmí opustit svůj pokoj? Kdo to je? Může ji Guts, obávaný Černý šermíř, využít ve svůj prospěch?

Autorem fantasy manga série Berserk je Kentaro Miura. Série je ve světě velmi oblíbená. Má již 40 dílů a vznikl podle ní anime seriál, filmy i hry. V Česku ji na přání fanoušků začalo vydávat Nakladatelství CREW.

Temný příběh je plný různých příšer, krve a naturalisticky zobrazeného násilí, takže rozhodně není určený pro citlivé povahy. Mučení, useknuté hlavy a končetiny, vražedné souboje – to všechno v Berserkovi najdete. Guts působí jako někdo, kdo jde nelítostně a bezohledně za svým cílem a nestará se o to, jaké jsou následky jeho činů. A přeci se v jedné chvíli ukáže i jeho citlivější a lidštější stránka, která naznačuje, že celá záležitost s pomstou bude mnohem komplikovanější, než se na začátku zdálo. Záblesk lidskosti ukáže také hrabě, takže je jen otázkou času, kdy jeden z protivníků využije chvilkovou slabost toho druhého. Pochmurný příběh trochu odlehčuje Puk, který ztělesňuje laskavost a dobrotu, a vytváří spoustu vtipných scének.

Kresba je propracovaná do nejmenších detailů a je jedno, zda jde o postavy, prostředí nebo souboje, které jsou mimochodem opravdu přehledné. Díky ní může příběh naplno vyniknout a zaujmout i čtenáře, kteří mají tenhle typ příběhů rádi, ale mangu doposud nečetli.

berserk 2