Jak se z chuligána z podsvětí stal „nejsilnější voják lidstva“? To vám prozradí manga Útok titánů: Bez slitování

levi1 obal var2.indd

Levi a jeho přátelé Farlan a Isabel žijí v podzemí královského sídelního města. Od ostatních bezejmenných lidí, o které se nikdo nezajímá, je odlišuje jen to, že dokážou ovládat zařízení pro prostorový manévr.

Díky této své dovednosti vždy bez problémů utečou svým pronásledovatelům. Jednoho dne je ale štěstí opustí a pronásledovatelé je chytnou. Ukáže se však, že to nejsou běžní vojáci, se kterými mívají pravidelně potyčky, ale příslušníci oddílu Průzkumníků. Jejich velitel Erwin nabídne Levimu dohodu… a Levi souhlasí. On i jeho přátelé se připojí k Průzkumníkům, avšak mají svůj vlastní plán. Své tajné úmysly ale má i Erwin…

Manga Útok titánů: Bez výčitek 1 vznikla na motivy světa, který Gun Snark přidal k původnímu světu Hadžimeho Isajamy. Dějově předchází slavné manga sérii Útok titánů a vypráví o Levim, oblíbeném průzkumníkovi a nejsilnějším vojákovi lidstva, který byl kdysi obyčejným pouličním chuligánem. Autorkou této manga adaptace je Hikaru Suruga a v českém překladu ji vydalo Nakladatelství CREW. Na jeho stránkách si můžete prohlédnout i listovací ukázku.

Dějová linka je jednoduchá. Dozvíte se něco málo o tom, jak vypadal Leviho život v podzemním městě, jak se Levi setkal s Erwinem, jak vypadal jeho výcvik a jak se poprvé dostal za hradby. Na pozadí se odehrávají politické intriky a náznaky tajných plánů, které hrdinové mají, ale ty budou odhaleny až v druhém dílu. Příběh tak zaujme především fanoušky mangy Útok titánů, protože přináší další informace z tohoto fascinujícího světa. Pokud tuto sérii neznáte, pravděpodobně budete při čtení trochu zmatení, protože autorka počítá s tím, že čtenář reálie světa zná, a tak se nezdržuje zbytečným vysvětlováním a jde rovnou k věci.

Manga představila dvě nové postavy, Leviho společníky: rozvážného Farlana a zbrklou Isabel. Oba dva jsou sympatičtí, ale do děje nijak výrazněji nezasáhnou. Atmosféra příběhu je temná a pochmurná, stejně tak jako v původní sérii. Kresba se zaměřuje především na postavy, zatímco pozadí nezobrazuje nijak detailně. I když v knize najdete i krátké akční scény, nejdůležitější je Levi a jeho proměna v průzkumnickou legendu.

levi1 obal var2.indd