Lze vůbec přežít královskou hru?

Kralovska hra 5

Studenti z 1.B Prefekturální vyšší střední školy v Tamaoce byli obyčejní mladí lidé se zcela obyčejnými radostmi i starostmi. Když celá třída dostala SMS s prvním rozkazem od někoho, kdo si říkal Král, všichni to brali jako příjemné a zábavné rozptýlení. Jenže pak začaly být úkoly čím dám šílenější a zvrácenější a studenti, kteří je z nějakého důvodu nemohli nebo nechtěli splnit, zemřeli záhadnou smrtí.

Po několika dnech byla většina studentů mrtvá a přeživší zachvátila panika. Jaký další šílený rozkaz přijde a komu bude určený? Kdo je další na řadě? Jako by toho nebylo málo, studenti se z jedné SMS dozvídají, že zemřel Nobuaki Kanazawa, jejich spolužák, který byl odhodlaný Krále najít a porazit. Jejich poslední naděje. Studenti ví, že se blíží poslední boj o život a jsou odhodláni odsoudit k smrti své spolužáky, pokud to znamená, že oni budou žít dál. Ale lze vůbec královskou hru přežít?

Manga Královská hra má pět dílů, které v českém překladu vydalo Nakladatelství CREW. Příběh napsal Nobuaki Kanazawa, který po sobě pojmenovat hlavního hrdinu. O ilustrace se postaral Hitori Renda.

Příběh vyniká především temnou atmosférou a napínavými dějovými zvraty. Nikdy nevíte, co se stane dál ani to, na koho čeká smrt. Zajímavé je také sledování proměny studentů. Z přátel se stali protivníci, kteří své vlastní životy povýšili nad ostatní. Tahle proměna se naplno ukáže při posledním rozkazu, kdy přeživší bez skrupulí přemýšlejí, koho odsoudí k smrti, pokud budou mít příležitost. Vytvářejí různé taktiky a snaží se rozhodnout, kdo by mohl být spojencem, který jim pomůže přežít, a kdo by je zabil bez mihnutí oka. Je to stresující situace, a tak některým studentům povolí nervy, kvůli čemuž se všechno strašlivě zvrtne.

Nechybí brutální ani emočně vypjaté scény, které dokonale ilustrují zoufalství studentů. To podtrhuje i vydařená kresba, při níž je důraz kladen na zobrazování tváří. Dramatický děj vygraduje v nečekaném závěru, který nabízí netradiční, ale vcelku logické vyústění zápletky.

Kralovska hra 5