Únosce a jeho oběť. Proč k sobě mají tak blízko?

Pokoj v barvach stesti

Jednoho dne dojde k únosu mladičké dívky. Rodiče jsou zoufalí a policie dělá všechno pro to, aby ji našla. Nemají však žádné stopy, a tak je pátrání opravdu náročné.

Pro dívku však únos představuje vysvobození. Už žádné týrání od rodičů ani šikana ve škole. Je to pro ni zkrátka nový začátek a šance na lepší život. Proto dá svému únosci slib: když je policie nechytí, vezme si jej za manžela a bude s ním žít, v opačném případě spolu s ním zemře. Únosce, který dá dívce jméno Sači, což znamená Štěstí, zas slíbí, že do jejího života vnese co nejvíc šťastných chvil. Proč k sobě mají tak blízko?

Autorem mangy Pokoj v barvách štěstí, která vypráví o zvláštním vztahu medzi dívkou a jejím únoscem, je Japonec Hakuri. Mangu v českém překladu vydalo Nakladatelství Crew, na jehož stránkách si můžete prohlédnout i listovací ukázku.

Únosce, jeho oběť a vztah mezi nimi. To jsou slova, která mohou evokovat nezajímavé klišé, v případě této knihy to však neplatí. Jsou zde dva zajímaví a originální hrdinové, kteří mají svá tajemství, jež před tím druhým tají. Ani jeden z nich není prvoplánově dobrým nebo špatným, protože autor se na černobílé vidění světa nehraje. Ano, to co hrdina knihy udělal, není správné, ale pro dívku to znamenalo vysvobození. Pro oba je to zároveň impulz změnit svůj život k lepšímu a zahojit to, co je v nich zlomené. Oba však očekávají, že jim pomůže ten druhý, což ve skutečnosti není reálné. I tak se k té představě upínají… a doufají. Zároveň předstírají upřímnost, takže je jen otázkou času, kdy se stane něco, co toto křehké upořádání rozbije na kousky.

Kresba je elegantní a přehledná, takže se v tom, co se odehrává, dá snadno orientovat. Autor se zaměřil především na postavy a jejich pocity, které lze snadno vyčíst z výrazů jejich tváří a z jejich gest. Aby na ně upřímil veškerou pozornost, pozadí není zdaleka tolik propracované a vyskytuje se zde i spoustu panelů s úplně bílým pozadím. To však není na škodu, protože to umožňuje čtenářům naplno se soustředit na hrdiny a na jejich pomalu se měnící vztah, na kterém celý příběh stojí.

První díl vám poskytne jen základní informace a naznačí komplikovaný vztah mezi postavami, který dál rozvíjí. Odhalí některé věci z minulosti Sači, které vás donutí změnit pohled na celou situaci, a nabídne několik náznaků, jak se asi příběh bude vyvíjet dál. Poslední stránka slibuje napínavou zápletku, která všechno změní. Pokud máte rádi vztahová dramata s neotřelým tématem, tato kniha by rozhodně neměla uniknout vaší pozornosti.

Pokoj v barvach stesti