Identita vraha ukrytého za maskou žabáka byla odhalena. Postačí to k jeho dopadení?

Muzeum 3

Detektiv Sawamura, který pátral po vrahovi v žabí masce, se ocitl v zajetí. I když se mu podařilo zjistit, kdo se ukrývá pod maskou, tato informace mu nepomůže. Vrah si připravil jednu krutou hru i pro něj a Sawamura nemá ani tušení, jaká jsou pravidla ani co ho na konci čeká.

I tak je ale odhodlaný zabojovat, zachránit svou rodinu a zneškodnit vraha. Ten je ale naneštěstí příliš mazaný na to, aby se nechal jen tak chytit, a příliš nevyzpytatelný a šílený na to, aby Sawamura dokázal předvídat jeho další krok. Uspěje a setká se znovu s manželkou a synem, které kvůli práci zanedbával, nebo se sám stane jedním z pomyslných exponátů ve vrahově muzeu?

Manga sérii Muzeum, která se dočkala i filmové adaptace, vydálo v českém překladu Nakladatelství CREW, na jehož stránkách si můžete prohlédnout i listovací ukázku. Manga má pouze tři díly a napsal a nakreslil ji Japonec Rjósuke Tomoe. Co vás čeká v posledním svazku? Nejdřív stručné shrnutí děje a hned poté spousta napětí a akce!

Sotva se Sawamura dostane z důmyslné pasti, čeká jej nález, který jej šokuje – a společně s ním i čtenáře. Ti se ale na rozdíl od něj hned dozvědí, o co jde, protože stránky věnované Sawamurovi se střídají s těmi, které vyprávějí o jeho ženě a vrahovi v žabí masce. I Sawamurova manželka bojuje za záchranu své rodiny a stejně jako Sawamura je připravena obětovat vlastní život, pokud to znamená, že její blízcí zůstanou naživu. Vrah je však připravený na všechny možné situace, které mohou nastat, a má v plánu hned několik možností, jak zakončit osud detektiva a jeho rodiny. Na scénu se dostanou i policejní posily, které mohou všechno zvrátit. Otázkou ovšem zůstává, jakým směrem.

Psychologická hra na kočku a myš tak pořád pokračuje a je plná překvapivých zvratů. Rychlé tempo vyprávění zůstalo zachováno, a tak se situace mění každým okamžikem. Drastické scény, podobné těm v prvním dílu, zde nenajdete, protože důraz je kladený na souboj dvou inteligentních protivníků, z nichž každý může dosáhnout svého cíle. Pochmurná atmosféra příběhu je zvýrazněna čistou a precizní kresbou.

Hlavní dějová linka příběhu se hezky uzavře, avšak epilog ponechává otevřené dveře k případnému pokračování. Nezodpovězených otázek totiž zůstalo docela dost. Proč například začal muž v žabí masce se svými bizarními vraždami? A co vlastně označoval pojmem „muzeum“?

Na konci knihy najdete ještě krátký příběh o třech kamarádech, který vás zaujme atmosférou protkanou tajemnem i nečekanou pointou.

Muzeum 3