Finále mangy Zaslíbená Země Nezemě. Dostanou se děti do lidského světa?

Zeme nezeme20 obal.indd

Norman, Ray a Emma uspěli. Děti, které byly původně předurčené k tomu, aby se staly žrádlem pro démony, se vzepřely osudu a rozhodly se najít cestu, jak zachránit sebe a své přátele – a to se jim navzdory nebezpečí, těžkostem i názorovým neshodám podařilo.

Cesta do světa lidí je volná a všechny děti s nadšením i obavami přemýšlejí nad životem, který je čeká. Podaří se jim ale opravdu překročit hranici mezi světy? A pokud ano, co je čeká? K čemu se Emma zavázala při sjednávání nového slibu? A jak se změní svět démonů?

Autorem úspěšné manga série Zaslíbená Země Nezemě, kterou můžete znát i díky anime zpracování, je Japonec Kaiu Širai. Jeho představy do nádherných kreseb přetvořila výtvarnice Posuka Demizu. Dvacetidílnou sérii v českém překladu vydalo Nakladatelství CREW, na jehož stránkách najdete i listovací ukázku.

V posledním dílu vás nečeká žádné výrazné napětí ani akce. Důraz je kladený především na uzavření všech dějových linek. Všechno se ale uzavřelo moc rychle. Jakoby se už autorovi nechtělo psát dál. Démoni jen tak zapomněli na způsob života, který pro ně byl tisíc let přirozený, a bez odporu souhlasili se změnami. Postava, která mohla dělat problémy, se jen tak vzdala bez boje. Pro Emmu zas bylo všechno moc snadné a slib, který uzavřela, zřejmě někam zmizel, protože jeho porušení nepřineslo žádné následky.

Začátky dětí v lidském světě jsou docela odfláknuté. Sotva se v něm objevili, někdo se jich ujal, všechno jim vysvětlil a bylo hotovo. Dlouhé pátrání po jejich kamarádce, která někam zmizela, je shrnuté na několika stránkách, stejně jako jejich opětovné shledání. Postup byl jednoduchý: nejdřív děti neúspěšně hledaly, poté přišly na to, kde ještě hledat a pak uspěly. Žádné překážky ani nic zajímavého.

Potenciál tady ale rozhodně byl – a to nejen v objevování světa lidí. Například Phil, chlapeček, který se rozhodl zůstat v sirotčinci a čekat na návrat Emmy a ostatních uprchlíků, by si zasloužil vlastní dějovou linku, která by přinesla pohled na to, jak se situace na farmě vyvíjela po útěku dětí. To samé platí pro Normanův pobyt na farmě Lambda, Isabellu, která se vzepřela démonům, nebo pro Raye, jehož osobnost se někam ztratila. Autor zkrátka přivedl do děje spoustu pozoruhodných postav, ale protože v manze zřejmě neměl dost prostoru ukázat jejich vývoj, motivaci ani myšlenky, jejich osobní příběhy vyšuměly do ztracena a na děj neměly téměř žádný vliv.

Idealistický konec, který vůbec neodpovídá hororové atmosféře charakteristické pro úvod série ani pozdějším dílům plným akce, napětí a smrtelného nebezpečí, vás ale svým způsobem potěší. Děti, které si svým odhodláním, odvahou a vynalézavostí získaly nejednoho čtenáře, najdou své štěstí – a nutno říct, že si ho po všech útrapách, které musely přečkat, zaslouží.

Zeme nezeme20 obal.indd