Intriky, revoluce, vojáci, nájemní zabijáci, prastará magie a věčný střet říší

odkaz oceli

Od chvíle, kdy nepravděpodobné spojenectví zachránilo Trezijskou republiku před ohněm a temnotou, uplynul už rok. Toto vítězství však nebylo zadarmo a jeho stinnou stránkou zůstávají velké oběti. Zahynuly tisíce lidí a Viktor Akadra, hrdina republiky, zmizel.

Vládnoucí státní rada se snaží zacelit staré rány. Další frakce zas vytušily svou příležitost a rozhodly se ji využít naplno. Ve stínech intrikuje zákeřný Vraní sněm a na východě se sbírají vojska chadárského císaře. Republikou se šíří nepokoje, které zasahují i říši božstev. Blíží se válka… Jak to dopadne, když se k bojujícím přidají i sami bohové?

Autorem románu Odkaz oceli je Matthew Ward, britský autor fantasy. Dříve se živil psaním pro franšízu Warhammer a Warhammer 40,000. Díky tomu zjistil, že chce vyprávět vlastní příběhy, a rozhodl se napsat svůj debutový román Odkaz popela, na který navázal výše zmíněnou knihou. V českém překladu jeho příběhy vydává Nakladatelství Host.

Spousta více či méně sympatických postav, skvěle promyšlený svět, působivé bojové scény, strhující děj. To jsou slova, která perfektně vystihují tuto knihu. Příběh je protkaný napětím a tajemstvími, která zkrátka budete chtít odhalit. Na rozdíl od běžných druhých dílů trilogií, které jsou většinou jen samoúčelnou výplní mezi první a druhou knihou, je Odkaz oceli plnohodnotným vyprávěním, které rozvíjí děj a nabízí nové informace o světě a jeho fungování i o hrdinech, kteří v něm žijí.

Pokud jde o samotné postavy, autorův talent opisovat je lidsky a autenticky a jeho schopnost zachytit i nejjemnější nuance jejich chování i myšlení zaručí, že budete příběh prožívat spolu s nimi. Ať už se mění k lepšímu či horšímu nebo konají chvályhodné i opovrženíhodné činy, každá z nich je dokonale promyšlená a dokonale skutečná.

Do konfliktu lidských bojovníků vstoupí také bohové, což přináší hned několik fantastických zvratů. Tyto části dodávají knize hloubku a dodávají jí další rozměr. I když při čtení budete moct sledovat, co se děje v zákulisí, to, jak to všechno dopadne, pravděpodobně neuhodnete. Nechybí ani náznaky, jak se situace bude vyvíjet v posledním dílu série, ale těžko říct, zda to bude opravdu tak nebo si autor se svými čtenáři jen hraje, aby je mohl překvapit dechberoucím závěrem.

odkaz oceli