Kalorické tabulky – cesta k zdravějšímu životnímu stylu

Kaloricke tabulky
Obálka knih, Zdroj: jota.cz

Kalorické tabulky jsou jednou z nejznámějších aplikací na získání přehledu o příjmu potravy. Tím, že umožňuje sledovat kalorie a nutriční hodnoty, vám může pomoct zhubnout a začít žít zdravěji. Stačí do ní zadat výšku, váhu a datum narození a ona vám pak vypočítá, jaký by měl být váš denní příjem potravin.

Aplikaci využívá více než čtyři miliony registrovaných uživatelů. Ti si díky Nakladatelství Jota mohou pořídit i stejnojmennou knihu, která ze zmiňované aplikace vychází a nabízí na hubnutí a vyvážené stravování ucelený pohled. Nenajdete v ní však recept na rychlé shazování kilogramů, nýbrž nenásilný návod na změnu životního stylu.

První třetina knih je věnována radám odborníků. Dozvíte se, které potraviny jsou hlavním zdrojem bílkovin, tuků a sacharidů, jak si jedlo navzdory hubnutí naplno vychutnávat a osvojíte si správné pohybové návyky při vaření. Důležité jsou i části o sebelásce, která v procesu hubnutí sehrává překvapivě velkou roli, a o cvičení, nezbytné součásti zdravého životního stylu. Součástí knihy jsou i motivující příběhy lidí, kteří díky kalorickým tabulkám zhubli.

Následuje množství receptů doplněných stylovými fotografiemi foodblogerky Lucie Švorcové. Jídla, která si podle nich můžete uvařit, jsou rozmanité, zdravé a hlavně chutné, takže je více než pravděpodobné, že si získají místo ve vašem jídelníčku. Za zmínku stojí fakt, že jejich autory jsou nejen odborníci, ale i samotní uživatelé aplikace. Jídla jsou rozdělená na snídaně, svačiny, obědy a večeře. Nechybí ani vzorový jídelníček pro tři typy lidí.

Komu knihu doporučuji? Uživatelům Kalorických tabulek, kteří v knize najdou i praktické tipy, které jim pomohou aplikaci lépe využívat. Lidem, kteří chtějí natrvalo zhubnout, ale neví, jak na to. Těm, kteří se zajímají o to, co jedí, a kteří uvítají tipy na neotřelé recepty. Kniha je nejen obsahově hodnotná, ale i nádherně graficky zpracována a poutavě napsaná, a tak je vhodná i jako dárek.

Kaloricke tabulky
Obálka knih, Zdroj: jota.cz