Tři svatby. Tři pohřby. A trojnásobná vdova s děsivým prokletím

files e 5431 krute pozehnani

Alessu bohové vybrali pro nesnadný úkol. Má ochránit svůj lid. Její dar však celou situaci komplikuje. Aby uspěla, potřebuje k sobě partnera s magickým nadáním, jehož sílu by mohla čerpat a násobit. Naneštěstí své potenciální partnery nemilosrdně zabíjí pouhým dotykem.

Poté, co se stane potřetí vdovou, začne lidu docházet trpělivost. Za branami Citadely doutná povstání, její vlastní vojáci se obracejí proti ní. Zoufalá Alessa má strach o život, a tak přiměje neochotného pouličního vyvrhele Danteho, aby se stal jejím osobním strážcem. Zatímco si vybírá dalšího partnera, se kterým by mohla zachránit svět, její náklonnost k Dantemu se prohlubuje. Dante však skrývá svá vlastní nebezpečná tajemství. Mohl by být tím, kdo Alesse pomůže ovládnout její dar, nebo se stane její zkázou?

Autorkou románu Kruté požehnání, který je prvním dílem plánované duologie, je Američanka Emily Thiede, bývalá učitelka, která nyní vyučuje tvůrčí psaní. Miluje psaní a práci s ostatními autory, chová koťata a ráda se při procházkách ztrácí v lesích poblíž svého domova v americké Virginii. Její debut v českém překladu vydalo Nakladatelství Host.

Kniha nabízí originální mytologii a zajímavou zápletku. Autorka se inspirovala půvabnými italskými městečky a dokonce i italština samotná vystupuje v knize jako takzvaný starý jazyk. Zatímco italské citáty v úvodu kapitol jsou přeložené, italská slovíčka a věty v textu nikoliv. Bez znalosti italštiny se však obejdete, protože i bez toho, abyste znali význam frází použitých autorkou, dává vyprávění smysl. Pokud však italštinu ovládáte, pravděpodobně vás nepřekvapí žádný ze zvratů, protože vycházejí přímo z významu použitých slov.

V samotném příběhu pak najdete většinu prvků, které jsou pro young adult fantasy typické. Výjimkou je hlavní hrdinka. Navzdory tomu, že je vyvolená bohy, kazí všechno, co se zkazit dá, což je příjemná změna v porovnání s dokonale krásnými a dokonale schopnými hrdinkami, o nichž vypráví většina knih pro mladé dospělé. Ve všem jiném se však kniha drží osvědčeného vzorce. Nechybí tedy hrdina s temným tajemstvím, který pod drsným zevnějškem ukrývá laskavé srdce, osudová láska, důraz na přátelství, humor, záchrana světa, vzepření se pravidlům ani apel na to, abyste zůstali sami sebou a věřili, že jste dobří takoví, jací jste a že se nemusíte kvůli druhým lidem měnit. To vše je doplněno trochou akce, krátkým bojem a objevem, který naznačuje, jakým směrem se bude ubírat další díl.

Díky kombinaci osvědčených prvků a jisté originality je tak Kruté požehnání čtením, které ocení nejen všichni příznivci young adult fantasy příběhů, ale také čtenáři hledající nenáročné, oddechové a přitom poutavé vyprávění.

files e 5431 krute pozehnani