Jsem člověk z praxe a vždy se obávám, zda odborná publikace napsána autory z akademického prostředí bude pro mě přínosem, či nikoliv. V případě publikace Produkční a provozní managment jsem nadmíru překvapený, o jakou kvalitní publikaci se jedná. Publikace míří spíš na studenty bakalářských a magisterských programů, ale světe, div se, ocení ji i praktici, podnikatelé, manažeři.
Svět výrobních firem není jednoduchý. Možná před sto lety platilo, že co vyrobili, to i prodali. Svět je jinde. Dobrý nápad, kvalita výrobků neznamená, že se bude prodávat. Pokud nejste mega star Eon Musk, který se svou Teslou udělal díru do světa. Nabízel elektromobil, ne vždy spolehlivý, a fandové čekali dlouhé měsíce, než svou vysněnou Teslu dostali. Musk se se přibližuje k pojetí Henryho Forda, který zavedl pásovou výrobu a svou „plechovou Lízu“ dostal do skoro každé domácnosti. Co na tom, že měla jedinou barvu, a to černou. Lidi ji milovali. Dnes? Auta hýří barvami, možností výbavy, motorizací…
Umění prodat je důležitější než vyrábět kvalitní, udržitelné věci, byť karta se obrací. Lidé chtějí slyšet, že když si kupují nové tričko, které si oblečou dvakrát, je ekologicky vyrobené. Uff, zachraňují planetu. Rychle měnící se svět má vysoké požadavky na managment, obzvlášť na produktový a provozní managment, který musí zajistit, aby produkt byl vyroben či poskytnut za rozumné náklady v požadovaný čas a v požadované kvalitě.
Slovy autorů produktový managment je dílčí oblast managmentu, který se zabývá řadou činností, jež souvisí s produktem (výrobkem nebo službou) a týká se takových aktivit, jako je rozhodování, jaké výrobky či služby produkovat (ale i stáhnout z nabídky), jak je „protlačit“ celým řetězcem činností od jejich případného vývoje přes rutinní výrobu až po jejich expedici. Provozní managment představuje řídící aktivity, jejíchž cílem je zabezpečení kvalitního, hospodárného a plynulého průběhu realizace produktu při respektování příslušných legislativních požadavků.
Kniha je rozdělena do pěti velkých kapitol: Východisko, Období nástupu průmyslové revoluce, Druhá polovina dvacátého století, Nové milénium a Produkční a provozní managment ve službách. Autoři se snažili vystihnout historické názory včetně metod a pohled na dané období. Je smutné, když si člověk uvědomí, že mnohé společnosti se stále mentálně nacházejí ve druhé polovině dvacátého století. Marně se snaží do současnosti dostat přes digitalizaci, ale pěkný web a aplikace opravdu nestačí. Digitalizace a Průmysl 4.0. je obrovským tématem dnešní doby.
V publikaci praktici můžou najít metody a přístupy, které stojí za to vyzkoušet. Protože můžete zjistit, že některé techniky jsou už dávno překonány a dnes je svět úplně někde jinde.
10. dubna, 2025 Jak řídit digitální projekty
Firmy hledají způsoby, jak modernizovat své procesy, zefektivnit služby nebo udržet krok s online světem. Ať už jde o nové webové aplikace, interní systémy, e-shopy či komplexní […]
9. června, 2025 Tchýně
„Některé věci, které člověk řekl, už nejdou vzít zpátky.“ – citace z knihy, str. 255 –
Švédská autorka a novinářka Moa Herngren přichází v pořadí s druhým veleúspěšným románem o […]
5. června, 2025 Královna a jednorožec
Vstupte do světa, kde magie není jen slovo, ale živoucí realita, a kde odvaha mladé dívky může změnit osud celého království. „Královna a jednorožec“ od Kamilly Benkové je fascinujícím […]
2. června, 2025 Na západ po stopách císařovny Sisi
Oblíbená císařovna Sisi milovala cestování. Ráda poznávala nová místa, a to nejen v zemích, ve kterých vládla, ale i za jejich hranicemi.
Poznejte Sisina oblíbená místa na ostrovech […]
1. června, 2025 Myslela si, že ji potkala náhodou. Mýlila se
Charlotte je ztělesněním ženy, která má všechno. Je známá jako Keto královna, jejíž nízkosacharidové recepty mají takový úspěch, že díky nim získala vlastní pořad v televizi. Má také […]
28. května, 2025 Vydejte se s dětmi na průzkum zajímavostí o čokoládě
Putování Čokolády je název knihy, kterou vydalo nakladatelství Grada Publishing, a.s. pod značkou Bambook. Jedná se o populárně-naučnou knihu pro děti, kterou napsala Oleksandra Orlova a […]
21. května, 2025 Pozitivní psychologií k vyššímu sebevědomí
Wladislav Jachtchenko je předním evropským odborníkem na rétoriku a komunikaci. V publikaci 7 klíčů k většímu sebevědomí představuje praktické nástroje, které můžete zapojit do svého […]
21. května, 2025 Nahlédněte do budoucnosti ve znamení zážitků
Zajímá vás marketing a chcete zjistit, jak můžete využít technologie k uspokojení potřeb zákazníků a docílit globálních změn? Nahlédněte do budoucnosti, která se bude nést ve znamení […]