Je možné změnit minulost? A pokud ano, jakou cenu za to třeba zaplatit?

Orange 2

Šestnáctiletá Naho dostala list z budoucnosti, který jí napsalo její o deset let starší já. Má za ůkol zachránit svému spolužákovi Kakeruovi život. Naho ví, že udělala chybu, když neuposlechla první příkaz v dopise, a je odhodlaná ty další splnit. Bude to však těžší, než čekala.

Protože ví, co se stane, snaží se žít tak, aby v budoucnosti ničeho nelitovala. Její rozhodnutí ale nezůstávají bez následků – a obsah dopisů přestává odpovídat skutečnosti! Naho se nechce vzdát, ale pomalu začíná ztrácet naději. Je vůbec možné změnit minulost? A pokud ano, jakou cenu za to bude muset zaplatit?

Manga Orange, jejíž autorkou je spisovatelka a kreslířka Ičigo Takano, se dočkala úspěšného anime zpracování i hraného filmu. V českém překladu ji vydává Nakladatelství CREW.

Krásná kresba, která upoutala už v prvním dílu, zůstává zachována i v pokračování. Půvabný příběh ze studentského prostředí však získává temnější nádech. Hrdinové z budoucnosti se konečně dozvídají, jak to vlastně bylo se smrtí Kakerua, a litují, že se věci nedají změnit. A právě tohle odhalení je zlomovým bodem celého příběhu. Naho v přítomnosti už ví, co Kakeruovi hrozí, a mění minulost, aby ho zachránila, jenže když začnou události probíhat jinak, než jsou popsané v dopisech, dostane strach. Odrazu neví, co se bude dít dál, ani to, jak má na nové události správně reagovat.

Jako by toho nebylo málo, její tajnou misi začne kazit Kakeruova žárlivá bývalá přítelkyně, která se nedokáže vyrovnat s jejich rozchodem. Naho, která je nucena překonávat překážky, které se jí staví do cesty, se však pomalu učí dělat vlastní rozhodnutí a přestává pořád myslet jen na lidi kolem sebe. Ano, je důležité být tu pro ostatní, ale občas je potřeba věnovat pozornost i svým snům a přáním.

Ičigo Takano pořád ještě nevysvětlila, jak se dopis k Naho dostal, ale začala rozvíjet zajímavou teorii o paralelních světech. Kromě snahy změnit minulost klade důraz také na přátelství. Zvlášť jeden z vedlejších hrdinů, který drží ochrannou ruku nad Naho i Kakeruem, je dokonalým ztělesněním tohohle slova. A kdoví, třeba sehraje důležitou roli i při samotné záchraně Kakeruova života.

Na odlehčení vážné atmosféry příběhu výborně slouží autorčina další manga Astronaut v barvě jara, kterou najdete na konci knihy. Ta je nenáročným čtením a zaujme hlavně dívky.

Orange 2