Zakončení manga série Orange

orange 6

Naho a její kamarádi uspěli a díky pokynům z dopisů. které jim zaslali jejich o deset let starší já, dokázali zachránit svému spolužákovi Kakeruovi život. Během jejich záchranné akce se těšili z každého úspěchu, zoufali, když se dopisy a realita od sebe lišily, poznávali sami sebe a zjišťovali, jak moc jejich přátelství pro ně pro všechny znamená.

Jak ale pokračoval život hrdinů v původním světě? Byli Naho a Suwa šťastní? A jak by celý příběh vypadal, pokud by jej vyprávěl někdo jiný? Nejen tyto otázky zodpoví závěrečný šestý díl oblíbené mangy Orange! Její autorkou je spisovatelka a kreslířka Ičigo Takano. Série, kterou v českém překladu vydává Nakladatelství Crew, se dočkala úspěšného anime zpracování i hraného filmu.

První kapitola knihy je nazvaná Budoucnost a vypráví o tom, jak se dopisy z budoucnosti dostaly do minulosti a jak vypadal život hrdinů ve světě, ve kterém se Kakerua podařilo zachránit. Tato budoucnost je s tou původní hezky propojená, díky čemuž do celkového konceptu příběhu dokonale zapadá. Další tři kapitoly vypráví Suwa, nejlepší kamarád Naho a Kakerua. Děj v nich se odehrává po Kakeruově smrti, ale je proložený spoustou vzpomínek, v nichž se odhalí, jak události, které znáte z předešlých dílů mangy, prožíval Suwa.

Tragédie, která se odehrála v původním světě, změnila Suwu i Naho, a tak se poté, co se znovu potkali, pomalu snaží najít si k sobě cestu. Suwa má Naho pořád rád, ale ta má zlomené srdce a neví, jak s touto bolestí naložit. Proto se Suwa rozhodne, že se postará o to, aby se Naho znovu smála. Jejich rozvíjející se vztah je jiný než ostatní vztahy v manze. Je dospělejší a postrádá jistou naivitu typickou pro první lásky. Je to vztah dvou zlomených lidí, kteří se rozhodli jít dál. I když se trápili a měli pocit, že bolest nikdy neskončí, jejich budoucnost prozářila naděje, radost a láska. To, že navzdory vší bolesti lze najít štěstí, je také hlavním poselstvím tohoto svazku mangy.

orange 6