Lze rozhodnutími v přítomnosti zabránit budoucí tragédii?

Orange 4

Když šestnáctiletá Naho dostala dopis z budoucnosti od svého šestadvacetiletého já, byla překvapená. Budoucí Naho ji žádala, aby zachránila před smrtí svého spolužáka Kakerua. Naho to zkusila, ale měla pocit, že nemůže nikdy uspět. Naštěstí dostal stejný dopis z budoucnosti i její kamarád Suwa, který se rozhodl jí pomoct.

A není sám. Dopisy dostali i jejich další přátelé. Protože má každý z nich jiné informace, mohou připravit plán, díky kterému mají velkou šanci uspět. Nejdůležitější však je, aby si Kakeru užil školní sportovní den. Za pomoci informací z dopisů udělají jeho přátelé všechno pro to, aby byl šťastný a aby jim řekl, kvůli čemu se trápí. Co však mohou udělat poté, když se jim Kakeru svěří? Někdy jsou výčitky svědomí a bolest tak silné, že zastíní všechno ostatní. Naho a ostatní se ale nehodlají vzdát.

Mangu Orange, jejíž čtvrtý díl se nedávno objevil v knihkupectvích, v českém překladu vydává Nakladatelství CREW. Její autorkou je spisovatelka a kreslířka Ičigo Takano. Neotřelý romantický příběh se dočkal úspěšného anime zpracování i hraného filmu.

Půvabně nakreslený příběh se změnil z veselého vyprávění o středoškolském životě na drama, které přináší spoustu námětů k zamyšlení. Humor, veselé situace ani momenty, které zahřejí při srdci, z něj nezmizely, ale do popředí se dostává Kakeru, jeho bolest a snahy o jeho záchranu. Klíčovou roli v záchranném plánu má Naho, a tak musí tato plachá dívka překonat sama sebe a naučit se dávat najevo svou náklonnost a lásku. Největší dilema však řeší Suwa, který od svého budoucího já ví, že si v budoucnosti vzal Naho a založil si s ní rodinu. Bylo by to tak i v případě, že by Kakeru nezemřel? Do Naho je zamilovaný a Kakeru je jeho dobrý kamarád, dokáže však kvůli jejich štěstí obětovat své vlastní?

Datum Kakeruovi smrti se neúprosně blíží a pětice mladých lidí musí pečlivě zvažovat každé rozhodnutí. Některá dobrá rozhodnutí vzešla z následování rad v dopisech, další z jejich ignorace. Každý čin však má své následky a pokud mají uspět, musí si všichni počínat s největší opatrností. Popři snaze o záchranu Kakerua autorka nezapomíná ani na pocity Naho, Suwy a ostatních a nechává si prostor i pro jejich úvahy a pochybnosti. To z nich dělá sympatické postavy, které si čtenáři zamilují a kterým budou držet palce.

Orange 4