Jak vypadá láska ve střihu cosplaye?

Laska ve strihu cosplaye

Wakana Godžó je samotářský středoškolák, kterého zajímá jen jedna věc: výroba tradičních panenek Hina. Chce se v tomto oboru stát mistrem, a tak jejich výrobě věnuje veškerý volný čas.

Marin Kitagawa je jeho pravým opakem. Tato třídní krasavice je neustále obklopena širokým kruhem kamarádek. Je sebevědomá, ví, co chce, a nebojí se postavit za to, čemu věří. Pro Wakanu je to doslova bytost z jiného světa. Nemá s ní nic společného a ani se o ni nezajímá. Když však Marin náhodou zjistí, že Wakana umí dobře šít, požádá ho, aby jí pomohl vyrobit cosplay její oblíbené postavy z počítačové hry. Wakana souhlasí… a jejich společné vzrušující dobrodružství začíná!

Autorkou mangy Láska ve střihu cosplaye je Japonka Šin’iči Fukuda. V českém překladu mangu vydává Nakladatelství CREW, na jehož stránkách můžete najít i listovací ukázku.

Tato manga nabízí roztomilý romantický příběh dvou lidí, kteří se k sobě na první pohled vůbec nehodí. Myslíte si, že je to klišé? No, tak trochu je, ale i klišé lze napsat tak, že bude působit originálně a zajímavě. V této knize jako ozvláštnění slouží hrdinův pro kluky netypický koníček – výroba panenek a šití. Wakana i Marin si poměrně rychle získají vaše sympatie, a tak budete jejich rozvíjející vztah sledovat s úsměvem. Oba poznávají svět toho druhého. Marin (a společně s ní i čtenáři) se dozvídá, jak probíhá výroba kostýmu, Wakana zjišťuje, jak vypadá normální život dospívajícího. Jejich odlišnost vede k různým vtipným situacím, nedorozuměním i k lechtivým situacím, na které hrdina není absolutně připraven. Nechybí ani silné emoce, které působí autenticky a které autorka dokáže přenést i na čtenáře.

Pokud je o kresbu, ta je velmi detailní. To se projevuje zejména na tvářích postav. Jejich výrazy jsou promyšlené do nejmenších podrobností, a tak z nich můžete snadno vyčíst emoce, které postavy cítí. Hezky jsou stvárněné i detaily kostýmů a prostředí, ve kterém se příběh odehrává.

Příběh nadchne zejména dospívající, protože věrně zobrazuje jejich svět, smýšlení i pocity. Díky poutavému zpracování, které nepostrádá logickou návaznost mezi jednotlivými scénami, však neurazí ani starší čtenáře.

Laska ve strihu cosplaye