Co se stane, když se unesený kluk vrátí domů?

files e 4467 nalezeny

Když se jedenáctiletý Evan nevrátí ze školy, jeho matka tuší, že se stalo něco špatného. Její nejhorší obavy se velmi rychle potvrdí a ona a její manžel začnou prožívat děsivou noční můru. Policie začne uneseného kluka hledat, ale bez úspěchu.

Po několika měsících se Evan nečekaně najde živý. Je však traumatizovaný a odmítá mluvit. Život rodiny se změní a není šance, že by byl ještě někdy takový, jako před Evanovým zmizením. Inspektorka Naylorová, která měla vyšetřování Evanova zmizení na starosti, chce zatknou únosce, protože je velká pravděpodobnost, že by mohli ohrozit i jiné děti. Její vyšetřování ale značně komplikuje fakt, že Evan nemluví, takže dostat z něj důležité informace je prakticky nemožné. Dokáže i tak zjistit, kdo za únosem stojí?

Knihu Nalezený napsala spisovatelka Erin Kinsley, která je novým objevem britské krimi scény. Pracuje jako spisovatelka na plný úvazek a žije ve východní Anglii. Nalezený je její prvotina, která v českém překladu vychází v Nakladatelství Host.

Příběh je velmi silný a emotivní. Platí to zejména pro pasáže, které vypráví o Evanovi a jeho rodině. To zoufalství, strach a beznaděj, které jeho rodiče cítí, jsou přímo hmatatelné. Nejhorší ze všeho je však nevědomost. Co se s jejich synem stalo? Je ještě naživu? Vrátí se? Dalo se tomuhle neštěstí nějak zabránit? Když se Evan najde, pocítí rodiče velkou úlevu, ale ty nejtěžší chvíle mají ještě před sebou. Jejich syn se změnil. Trpí, ale oni mu nedokážou pomoct. Naštěstí má Evan i staré rodiče. Ti jsou neuvěřitelně lidští a laskaví. Jejich idylická farma představuje pro jejich vnuka bezpečné místo, a tak se kluk pomalu začíná vracet k běžnému životu. Cesta, která před ním je, je ale dlouhá a náročná – a citlivě a autenticky popsaná.

Další dějovou linii tvoří samotné vyšetřování. Kromě inspektorky Naylorové zde vystupují i její kolegové, kteří jí s případem pomáhají. Vyšetřování je realistické. Propojení jednotlivých důkazů je logické a smysluplné a nevstupují do něj žádné náhody. Všechny zápletky jsou dokonale promyšlené a dovedené k uspokojivému závěru. Nenajdete zde žádnou akci ani šokující zvraty. Kniha je výjimečná tím, že detailně a bez příkras vykresluje nejen emoce, které rodina prožívá po zmizení dítěte a jeho nečekaném návratu, ale i mravenčí policejní práci, která není vždy dobrodružná a napínavá.

files e 4467 nalezeny