Husité vyhráli důležitou bitvu. Jaké další výzvy je čekají?

divci valka 3
Dívčí válka 3

Pouhým dvěma tisícovkám mužů, žen a dětí z armády táboritů se pod vedením geniálního vojevůdce Jana Žižky podařilo zvítězit nad stotisícovou křížovou armádou tvořenou katolickými rytíři.

Jedenáctiletá Šárka pořád přemýšlí nad tím, zda se má i nadále zapojovat do bojů. Pro mnoho lidí je zas vítězství husitské armády nad daleko početnějším nepřítelem přesvědčivým důvodem, aby se k hrdinskému vojsku přidali. Vojenská síla husitů tak dosahuje vrcholu… a ve stínech se rodí spiknutí. Dokážou husité ochránit Jana Žižku?

Autorem manga série Dívčí válka, kterou tvoří dvanáct knih, je japonský tvůrce a kreslíř komiksů Kóiči Óniši. Ten debutoval v roce 1997 dílem Prasečí král a osobitým stylem si vysloužil ocenění udělované začínajícím autorům manga. Mezi jeho další díla patří například Joker, Pravdivá legenda o Cchao Cchaovi a Horda pod hvězdným nebem aneb tajné dějiny harému Talckého císařství , který vychází v současné době v nakladatelství Futabasha. V českém překladu Dívčí válku vydává Nakladatelství Argo. V našem magazínu si můžete pročíst i recenzi na první a druhý díl.

Tentokrát na husity nečeká žádná velká bitva. To ale neznamená, že se neocitnou v nebezpečí, před kterým je neochrání ani nejlepší vojenská taktika. Ke slovu se dostávají zákulisní intriky a nepřítel může být kdokoliv. Díky tomu kniha nepostrádá mírné napětí ani několik překvapivých momentů. Do děje vstupuje několik nových postav: Jan Jiskra, Sara a její sestra a Irma. Tito všichni, i když nemají moc prostoru, do příběhu výrazně zasáhnou.

Jan Žižka, vykreslený jako fanatický šílenec, si však moc sympatií nezíská. Právě naopak – je důvodem, pro který se pravděpodobně začnete přiklánět na stranu katolíků. Protože i když katolíci dělají hrozné věci, husité nejenže nijak nezaostávají, ale jsou ještě horší. Obě skupiny si své počínaní hezky odůvodňují tak, že to dělají ze správných důvodů a pro vyšší dobro, avšak jejich skutečnou motivací je prosazování vlastní pravdy a snaha získat moc za každou cenu.

Zdá se, že se autor vyžívá v násilných a krvavých scénách a nevyhýbá se ani nahotě. Ano, zdůrazňuje tím brutalitu a nesmyslnost války, avšak jednotlivé pasáže častokrát působí tak, že je autor zařadil jen proto, aby šokoval čtenáře a udržel si jeho pozornost. K tomu si přidejte spoustu modlení a náboženství a Šárčinu dívčí naivitu a dostanete dílo, ve kterém se více budete starat o osudy několika zajímavých postav než o výsledek samotné války. Protože zatímco se obě válčící strany předhánějí v krutostech, nekteří hrdinové v sobě ukrývají více než fanatickou víru a krvelačnost. A právě kvůli ním stojí série za přečtení.

divci valka 3
Dívčí válka 3