Další zápisky ze světa Death Note

Obálka knihy Zdroj crew.cz
Obálka knihy Zdroj crew.cz

V Los Angeles řádí sériový vrah. Jeho oběti podle všeho nic nespojuje a to, že tyto vraždy spolu souvisí, dokazují jenom slaměné panenky přibité na stěny v pokojích, kde byly oběti zavražděné, a fakt, že zmiňované místnosti byly zamčené zevnitř. Policie je bezradná. Nenachází žádné stopy, které by vedly k odhalení vrahovy totožnosti, a tak se vyšetřování ujímá L, nejlepší a nejtajemnější detektiv světa.

Naomi Misora je agentka FBI, která je dočasně postavena mimo službu. Když ji kontaktuje L se žádostí o pomoc s vyšetřováním, po krátkém váhání souhlasí, že s ním bude spolupracovat. Naomi je schopná vyšetřovatelka a L geniální detektiv, dokážou ale usvědčit a zatknout někoho, kdo si pozorně hlídá každý svůj krok?

Další zápisky: Případ losangeleské sériové vraždy B. B. je light novela doplňující oblíbenou manga sérií Death Note – Zápisník smrti. Na jejím vzniku se podíleli Cugumi Óba, jeden z autorů zmiňované mangy, a Nisio Isin. Český překlad novely vydalo Nakladatelství CREW.

Děj je zasazený do období před událostmi odehrávajícími se v Zápisníku smrti a hlavní roli zde hrají oblíbený detektiv L a Naomi Misora. Ta byla v sérií jen epizodní postavou, ale i tak se ukázala jako inteligentní a sebevědomá žena s výjimečnými dedukčními schopnostmi. Měla všechny předpoklady na to, aby v příběhu sehrála důležitou roli, ale autoři to viděli jinak. Její potenciál je však v téhle light novele využitý naplno, a tak zde máme příběh se silnou hlavní hrdinkou, která ale není dokonalá. Rjúzaki, další vyšetřovatel je zas podivín, a tak se kromě vedení vyšetřování postará i o nejeden vtipný moment vyplývající z jeho svérázné povahy.

Příběh začíná po třetí vraždě. Vypravěč, další známá postava, se nezdržuje rozsáhlým úvodem, a jde hned k samotnému vyprávění. Prozradí, kdo je vrah, ale pak zařadí zpátečku a začne příběh vyprávět chronologicky, přičemž ho občas doplní svými úvahami. V novele nenajdete tolik prvků nadpřirozena jako v původní manze. Ani akce zde moc není. Objeví se až v poslední čtvrtině příběhu. Důraz je kladený především na samotné vyšetřování a analyzování zjištění, které mohou, ale nemusí přispět k vyřešení případu. Jednotlivé detaily do sebe na konci hezky zapadnou a vyústí v smysluplné rozuzlení.

Pokud máte rádi detektivní příběhy a nevadí vám trocha nadpřirozena, kniha Případ losangeleské sériové vraždy B. B. vás bude bavit. Jestli znáte manga sérií, bude pro vás zajímavým rozšířením příběhu. Pokud ne, nevadí. Navzdory odkazům na mangu je možné číst ji i bez znalostí původního vyprávění o smrtonoších a vražedných zápisnících.

Obálka knihy Zdroj crew.cz
Obálka knihy Zdroj crew.cz